Zoeken
21juli2018
Onderstaande links worden wekelijks bijgewerkt. Onder de...
Ottomanen 19-5-2018
In het kader van het thema Ottomanen in de bovenbouw leerden de kinderen alles over tulpen en tulpenbollen. De tulp komt uit het Ottomaanse rijk, maar wat heeft de tulp eigenlijk met een ui te maken? Dit was in groep 6/7 de onderzoeksvraag.
De leerlingen sneden de bol en de ui aan stukken (bedenkt u even hoe het geroken heeft in het lokaal) en ze kwamen erachter dat ze allebei uit 'schillen'
bestaan. Er zijn nog veel meer overeenkomsten te benoemen. Het was een leerzame en leuke praktijkles. Vraagt u thuis eens over deze les . . .
 


 
even proeven                          ook dikke tranen van de ui
 
Naar het museum 8-5-2018
Op dinsdag 8 mei zijn de bovenbouwgroepen van Jan/Suzanne en Natasja/Angela naar het Stedelijk Museum geweest.

Zwerven door het museum
Tijdens de lessen van Da Vinci zijn er vele aspecten m.b.t. kunst aan de orde geweest. Nu konden de leerlingen deze
in werkelijkheid aanschouwen. De groepen van Wouter en Joost gaan binnenkort ook een bezoek aan dit museum brengen. Als ouder wordt u hierover nog geÔnformeerd.
 
 
Wentelteefjes bakken - KB
In de kosmische methode Da Vinci zitten verrukkelijke opdrachten . . .
De groepen 3, 4 en 5 hebben heerlijke wentelteefjes gebakken in het kader van
ouderwetse streekrecepten. Dat was even smullen samen.
 
WereldoriŽntatie - Topo
Zoals u al eerder in de nieuwsbrief heeft
kunnen lezen, zijn wij dit schooljaar gestart
met een nieuwe methode voor wereldoriŽntatie (in de Montessorischool kosmisch onderwijs).
Hier hoort ook topografie bij. Specifiek voor de tussen en bovenbouw: Topo
Na de voorjaarsvakantie starten we in de bovenbouw met het derde project van de nieuwe kosmische methode: Da Vinci. Nu we een beetje gewend zijn aan de
methode gaan we met het bijbehorende stukje Topo aan het werk. Iedere twee
weken krijgen de kinderen een A4 mee naar huis met daarop de namen die
geleerd moeten worden. De kinderen krijgen 9 maart het eerste blad mee naar
huis. Twee weken later is daar een toetsje over (23 maart) en krijgen ze weer een nieuw blad mee, enz. Op school krijgen ze de introductie en afronding.
Het is de bedoeling dat de kinderen thuis leren.